Dag 2 - Bangkok

Datum 2007-12-21 Klockslag 04:22:09

Som rubriken säger så befann vi oss i Bangkok denna dag.

Landa, hämta bagage, checka in på hotellet.

Jag tog en dusch och däckade i sängen runt 9 (i Sverige, 3 på natten) och vaknade igen kl 13 när pappa kom in och sa att det var dags att dra iväg. Då bar det av mot Koschan, motsvarande Stockholms Drottninggata. Där investerade jag ett par rosa foppa-tofflor fick dom för 24 kr. Personligen tycker jag dom är asfula men sjukt sköna att gå i.


Efter det var det dags för "Julgranen" som pappa så fint kallar det, Pan tip plaza

(IT-centre). Sjuukt stort!


Jag köpte: Glajjer 40 kr

                     Jeans 160

                     Mobilband 4

                     Mobilstrumpa 6

                     Krimskrams 12

                     Filmer 50

Totalt idag: 296 kr


Första måltiden i Thailand åt jag där. Det var en buffé med allt möjligt. Ris var redan upplagt på tallrikar sen fick man välja tre olika "rätter" som las upp på samma tallrik som riset. Det kostade ca 24 kr med dricka inräknat.

Första tuggan och jag trillade nästan av stolen. Jag är en mes när det kommer till stark mat ;P Det var något som oroade mig innan, men det funkar.

Två killar som jobbade vid buffén tittade som galningar och släppte mig aldrig ned blicken. Jag vet ju att jag är sjukt het men det där var lite överdrivet ;)


Pappa var jättesugen att se I am legend så det gjorde vi. Värsta lyxbion med vilorum innan filmen började. Där kunde man ta det lugnt och sitta i massagestolar, lyssna på musik eller varför inte sitta i en stol med fotbad och fotmassage.

I biosalongen satt man två och två i små "rum" i varsin stol som man kunde höja och sänka som man ville och även ligga ner precis som i en säng. Självklart var det bra service och man fick täcke och kudde. Mys =)

För ca 350 svenska kronor fick man allt detta (för två) inklusive två bowlingrundor (vi spelade i väntan på att bion skulle börja), tre stoora läsk och tre stora popcorn och massa rabatter på olika ställen, tex gratis inträde på Seaworld.


Middag åt vi på hotellet, tonfiskmacka med jättegod sallad.

 
Pantip Plaza och Siam paragon (bio och bowling)

Kommentarer
Postat av: sussie

najsigt med bion! :) hoppas du har det bra!

Postat av: Amanda

Nu har jag hittat till din blogg :D jag har inte vetat om att du har haft en blogg förut :S men nu vet jag ;D hhih.
åhh jag vill också till thailand.. jag är avundsjuk på dig. hihi
hoppas att du har det bra, me ndet har du säkert! :)

2007-12-21 @ 19:38:21
URL: http://maandis.blogg.se
Postat av: ell

är calleballe med? du verkar ha det gaaaanska bra :P

du kan förresten få äran att läsa min nya blogg ^^
ellwandahl.blogg.se

2007-12-22 @ 02:09:46
URL: http://ellwandahl.blogg.se
Postat av: MiNi

Sussie: jada, jag tror inte man kan ha det daligt har ;P

Amanda: Jag har inte skrivit blogg pa 7 manader men for ett tag sen kanda jag for och borja men det gick daligt, men nu nar jag ar har i Thailand sa tyckte jag det var smart :) Anledningen att jag inte har berattat att jag har en blogg for dom jag kanner ar att da kan man inte skriva precis det man kanner for och sa :P

Ell: Nae, Bajs ar hemma med mamma.. Pappa tar ju bara med sej en i taget han e lite ... ;P
Nae men vad generos du ar idag da hur kommer sej detta? ;)

2007-12-22 @ 12:27:06
URL: http://stiiina.blogg.se
Postat av: emmeli

hej unge, härligt ni verkar ha det, tycker du får a å jobba på dom där bildrna nu..
kan ju medddela att min kära mor har fått en egen mailadress!!! hör å häpna under kan tydligen fortfarande ske;) så du kan ju vidarebefodra maillänken till henne oxå [email protected]

puss puss

2007-12-22 @ 15:30:41
Postat av: MiNi

emmeli: Nämen ser man på! Då ska jag skicka iväg ett mail exakt precis just nu ;)
Jag låg ju efter med texterna redan från början och det gör jag fortfarande =P Stressar som bara den för att få färdigt bilderna och texterna och snart så är jag ikapp ;)
det kommer förresten bilder om 5 minuter..

2007-12-22 @ 15:48:11
URL: http://stiiina.blogg.se
Postat av: Alexandra

ÅH I AM LEGEND, såg den igår och den var så jävla bra tycker jag!

2007-12-26 @ 18:10:23
Postat av: MiNi

Ah eller hur! Pappa tyckte det var för lite komedi, jag tycker han har fel. ;P

2007-12-27 @ 04:58:35
URL: http://stiiina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se