Dag 5 - Första marknaden

Datum 2007-12-29 Klockslag 07:43:00

Dagen började med att pappa droppade mej på en marknad utan pengar men med nycklar till lägenheten. Haha vad brutalt det lät ;P Aja, meningen var att jag skulle orientera mej kolla grejer som jag ville ha och ta reda på vad saker kostade. Jag kilade runt som en galning och efter ett tag orkade jag inte mer så jag gick hem och sorterade bilder och filmklipp på datorn..

Lagom till lunch kom pappa hem och vi tillsammans med en av pappas kompisar som bor 4 våningar över oss gick och käkade lunch på en fransk restaurang alldeles i närheten. Det var helt okej mat, inget speciellt.


Pappas kompis, Bertil bodde i Spanien förut men bor numera här med hans thailändska flickvän Li. Jag har träffat honom många gånger både i Spanien och i Sverige. Han försörjer sig genom att skriva musikaler med framgång. An har för en månad sen klämt handen i en dörr och fått sy fast topparna på lill, ring och långfinger på vänster hand. Det ser riktigt fräscht ut eftersom han inte har något bandage.. inte. Han kommer aldrig att kunna spela gitarr igen, vilket han tidigare gjorde varje dag. Piano kommer nog att gå men inte lika bra som förut. Jag tycker faktiskt synd om honom.

Slut snackat om Bertil.. =P


Jag ville ju köpa alla fina grejer jag sätt på marknaden så pappa och jag gick dit men då hade dom redan plockat ner massa stånd och då blev ja lite ledsen i ögat ;P Tillslut kom vi till tre ställen där jag plockade på mej massa saker =)

  

Jag köpte: Leggings svarta och gråa                78 kr

                    Fyra klänningar                                    144 kr

                    Kort hoodtröja                                       60 kr

                    6 par örhängen                                     20 kr


Totalt idag: 320 kr 
 


Till kvällen så kom Bertil, Li och pappas flickvän Nan. Tjejerna har jag aldrig träffat förut men dom var väldigt trevliga och söta. Pappa har tydligen visat bild på mej för Nan. Ett foto som han tagit när jag var sur så när Nan fick se mej idag sa hon att jag såg ju mycket gladare ut i verkligheten =P. Och Tjejerna var tvungna att ta i min hud ett antal gånger för den var ju så vackert vit hahaha. Hemma i Sverige så är jag ful men här är jag som en gud ;P


Vi gick ut och åt på en restaurang med buffé. Efter det så gick jag, Nan och pappa vidare till Hopf Brew House och lyssnade på Big Inzo, en italienare med en otrolig röst! Ska försöka ladda upp på youtube.

Det var ett gäng thailändare i kanske i 20-årsåldern som tittade varav en alltid bevakade mig. Självklart tittade jag tillbaka några gånger och log lite extra ;P Jag ville inte gå på toaletten ensam för jag kände på mig att han skulle följa efter mej och jag hade ingen lust att vara ensam med honom, så Nan fick följa med mej, haha. Men jag hade faktiskt rätt också för när jag kom ut från toaletten så var han också där..

När Big Inzo var färdig kilade vi vidare till Bamboo Bar där jag och Nan dansade till live-musik. Vi var inte där så länge eftersom  klockan var rätt mycket.


Nan pluggar till frisör och makeupartist och när hon inte pluggar så jobbar hon redan i en Beauty saloon som hon säger. Hon är jättesnäll, rolig och trevlig. Lite knackig engelska men man vänjer sig.


   
Big Inzo.
Glömde nämna killen till höger på bilden. Han var.. duktig på att sjunga..haha gillade honom ;)




Ja, det var väl allt vi för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se