Dag 6 - Nan

Datum 2007-12-29 Klockslag 07:46:30

Nan gjorde god omelett frukost imorse och till det serverade hon god färsk mango, Thailändsk lyx.

Pappa, Nan och jag åkte upp till Bertil och Lis lägenhet efter frukosten. Vi skulle jämföra den hyreslägenheten dom hade med en bostadsrätt som var till salu på samma våning. Jag tror att vi kom fram till att dom ska köpa bostadsrätten och betala lite extra, inte särskillt mycket och då ser värdinnan till att renovera lägenheten.


Pappa stannade kvar och hjälpte Bertil med jobb och dator. Jag och Nan stack ut och köpte lösögonfransar eftersom hon jobbar med sånt. Efter att vi köpt tre olika sorters fransar tog vi en taxi till stranden där vi solade, badade och käkade frukt-lunch (vattenmelon, mango, guava och ananas). Idag gick det mycket bättre att sola för det var inte alls lika varmt och det blåste, dessutom så badade vi med jämna mellanrum.


Jag köpte: 3 Lösögonfransar                           120 kr

                    Make-up lim                                        10 kr


Totalt idag: 130 kr


När vi skulle hem så gick vi hela vägen. Nan fick då märke hur alla thailändare reagerar när jag går förbi. Idag var det dock ovanligt mycket! Tjejerna var som vanligt dom log men killarna kom fram, pratade, visslade, log, vände sej om och klappade händer. Tillslut sa Nan att jag skulle sluta le och att jag inte fick titta på någon, haha =)


Precis innan vi svängde in till huset där pappa har sin lägenhet så gick vi in i någon beauty-shop. Nan tyckte att jag skulle använda en speciell inpackning för håret så hon köpte en stoor burk som jag skulle använda lite av i ca 5 min och jag litar på henne, hon kan sin sak så jag använde det och mitt hår har aldrig varit så mjukt och fint ;P


Nu står hon och lagar mat och det luktar sjuukt gott!

Imorron så ska vi upp tidigt och ta ett flyg till Sichon där pappa känner någon Staffan som har ett jättefint litet hotell med sin thaifru. Det ska bli kul, nackdelen är dock att det blir en hemma-kväll ikväll alltså inte ut och festa ;(


Dag 6

Dagens ord: Gep taang kaa/krub - Notan tack

Kommentarer
Postat av: ell

jag saknar dig och vill ner dit och vara med! det låter så härligt! shoppa arslet av dig och ha det jättebra! ät mycket god mat!

Postat av: emmeli

hej gulle, låter som du fortfarande har d jättebra, e så himla avis räknar med att få se mkt bilder å alla grejer du shoppat, får bli visning av allt när du kommit hem:)
puss puss

2007-12-29 @ 23:19:05
Postat av: Alexandra

Åh, den där inpackningen, minns du hur burken såg ut? ;D Och seriöst, "gep taang" när man sa det så rättade dom alltid en. Jag tyckte att jag sa rätt men dom rättade och då tyckte jag också att det lät precis så som dom sa :P

2008-09-09 @ 19:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se