Det här tjaffset om mopeder

Datum 2007-11-05 Klockslag 22:15:35
bara fortsätter..
Jag har aldrig velat ha en moppe och jag trodde det var väldigt uppenbart men tydligen inte eftersom min mamma köpte en till mig i April. Då tänkte jag om, tänkte att det var rätt smart att ha en moppe o ta sig fram med, bla till alla kompisar och till dansen. Så jag sa att jag ville ha den och skulle ta körkort och till min stora förvåning så gick jag med på att betala bensinen och försäkringen själv, det var krav från mammas sida annars skulle jag inte få den.
Jag gick moppe-kursen, klarade "uppkörningen", skrev dom fyra första testen och insåg att man kanske åtminstone skulle öppna kursböckerna =P Jag pluggade o pluggade men gjorde aldrig det riktiga provet och sen drev tiden iväg, det blev sommarlov, jag glömde bort allt och under den här tiden har några trevliga människor slagit sönder backspeglarna, snott batteriet, bakdäcket, avgasröret o sparken.. Fan va irriterad jag blev.
Sen dess har jag insett att jag inte kommer orka antstränga mig och plugga om allt och laga moppen o blablabla.

Så idag var den stora dagen att berätta det här för mamma (som lagt ut 10.000 på den här dumma presenten som jag egentligen inte ville ha från början). Vi har det knapert med pengar och jag får inget studiebidrag dels pga det. Mamma lackade på mig och blev jättearg. Det är inte särskillt förvånande, jag hade nog blivit lika sur. Grejen är att så fort jag tänker på det här med moppen får jag ångest och mår dåligt av det. Nu har jag iaf sagt till mamma vad jag tycker och sagt att jag kan fortsätta betala försäkring även då det inte behövs men så att hon ska "få igen" pengarna hon lagt ut.. Visst det är lite surt för mig men jag klarar mig på dom pengarna som jag får när jag sitter barnvakt.

Usch o fy för moppe bara massa onödigt jobb.. Iaf om verkligen inte vill ha en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se