Dagen efter - hur känns det?

Datum 2008-08-13 Klockslag 14:14:15
Inlägget igår var ett bra inlägg. Det behövdes och när jag tittar på det igen känns det inte alls dumt eller överdrivet.

Jag är fortfarande sur. Nan har vaknat och går runt och skäms eller något. Jag har verkigen inga höga tankar om henne nu. Hon är töntig som går runt och oj:ar för sig själv och säger lite fjantigt sorry, sorry, I was drunk.
Men jag bryr mig för fan inte om du var full är inte du är en vuxen människa och har ansvar för dig själv. Du kunde valt att inte dricka du kunde valt att uppföra dig!

Jag är kort och kall och orkar inte med henne.

Något jag inte nämnde från gårdagen:
Många vet säkert att barn lätt tar på sig skulden när föräldrarna skiljer sig. Och att man som förälder då måste förklara för barnen att det inte är på det viset.
Nan gjorde raka motsatsen igår. Jag citerar(översatt till svenska..):

"Om jag inte saknade Eva så skulle jag aldrig kommit till Sverige med dig! Du har så söta och snälla barn och jag vill vara med dom. Jag vill inte vara med dig men jag måste det eftersom det är dina barn.."

Nä men fint serru. Så alla era jävla bråk är mitt fel? Anledningen till att ni är tillsammans, det är jag? Det är pga mig som ni är tillsammans och har ett bråkigt förhållande? Om det inte vore för mig så hade jag sluppit gårdagens händelser. Det är mitt fel att jag mår dåligt när ni bråkar. Jaha, men dåså, nu känner jag mig genast mycket bättre. Att det är mitt fel och inte erat.

Jag kan inte säga att jag känner mig dålig som har "gjort det här mot dom" men jag kan önska att hon inte träffat mig.
Det jag blir mest upprörd över är hur hon kan säga något sånt. Hur hon kan lägga allt på mig. Hur vill hon att jag ska må då? Det räcker inte med ett bakis "förlåt, jag var full". Det krävs mer!

Det jobbigaste nu är språket, att jag inte kan förklara för henne hur hon fick mig att må och varför hon fick mig att må så.



Ps. Tack både Emma och Jolly Jumper för era fina kommentarer. Jolly jumper är en fin och trogen läsare =)
Amilia däremot, gjorde reklam för sin egen blogg till föregående inlägg. Kul, verkligen asnajs när jag precis öppnat upp mig och berättat något som är jobbigt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se