Tips: Håll liv i datorn!

Datum 2008-08-19 Klockslag 19:56:17
Många köper en ny dator så fort den gamla blir slö, vilket oftast är onödiga pengar.
När min dator säckar ihop totalt, varje gång jag använder datorn, inget funkar som det ska. Då formaterar jag om den.

Innehållsmässigt så är det ut med det gamla och in med det nya. Man byter ut insidan. Istället för att punga upp pengar på en ny dator så kan du få den gamla att fungera lika bra som en ny.

Be någon om hjälp om du inte vet hur det fungerar själv.

När datorn har ett antal år på nacken och den inte ens hämtar sig efter en omformatering, Då är det dags att köpa en ny dator.


Jag sitter med två datorer och pillar över viktiga filer som ska sparas från den ena till den andra. Det är nämligen dags för en omformatering igen. Eftersom allt försvinner från hårddisken så måste man ju flytta på det man vill spara. Det har blivit lite för mycket på den hårddisken som inte ens är till för lagring av musik, bilder och dokument.

Kommentarer
Postat av: MissMagicGirl

Du har så rätt!

Jag fick en ny hårdisk för bara en vecka sedan.

Det känns definitivt bättre än att skaffa en ny dator.

Postat av: suss

Det kan till och med bara vara så att det är massa damm i datorn, då öppnar man burken och dammsuger och dammar ur lite så kan den bli mindre seg :) Och även låta mindre ^^

2008-08-19 @ 22:00:45
URL: http://susannekarin.blogspot.com
Postat av: Jolly Jumper

Har aldrig fattat varför man ska spara på gammalt skit :) Kanske känns lite fräschare med en omformatering, men det känns betydligt fräschare med en ny burk =]

2008-08-20 @ 06:48:59
Postat av: MissMagicGirl

Hej!

Tack för din kommentar.

Jag tänker gå Birkagårdens folkhögskola i ABF huset. Men jag måste vara 18 för att komma in där. Därför kommer jag gå lite blandade saker.

Tillexempel en modedesignkurs tre heldagar i veckan. Så kommer det även bli Photoshop och teater.

Det kurserna hålls också av ABF.

2008-08-20 @ 12:15:54
URL: http://missmagicgirl.blogspot.com
Postat av: MiNi

Suss: Hahah, då är datorn gammal, eller så har man väldigt dammigt ;)



Jolly Jumper: Absolut, nya grejer är alltid roligare. Men om man inte kan/vill bränna pengar så fungerar en omformatering utmärkt ;)



MissMagicGirl: Vad spännande, nu har jag lite forskning för kvällen =)

2008-08-20 @ 16:13:02
URL: http://stiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se