En lugn dag

Datum 2008-02-24 Klockslag 16:38:48
Jag har inte gjort så himla mycket idag. Sovit rätt länge (gick och la mig sent) ätit middag och så har jag pluggat matte bitvis. Ovanligt klurigt eller så har jag varit för trött och okoncentrerad och så hade jag inte ätit någon frukost..

Runt halv sex någon gång rörde vi (Pappa, Nan och jag) oss ner till poolen som ägs av ett svenskt par och tillhör huset med lägenheter som vi bor i (Center Condo). Varje söndag är det BBQ-buffé vid poolen. Ät så mycket du orkar för 20 kr. Det är jättegod mat, massa olika sorters kött, potatisgratäng, tzatsiki, potatissallad, pommes frites, massa sallader, bröd, massa goda spännande såser och frukt i alla dess former.

Oh juste, jag hälsade på en apa också, dom som äger poolområdet har en apa så Nan och jag gick och hälsade på den =) Den var jättesöt och busade och undersökte en. Men sen helt från ingenstans satte den sig på min arm och bet mig ordentligt i lillfingret. Grrr! Det gjorde inte speciellt ont då men nu svider det som attan. Och apan lyckades bita just där man böjer fingret så det känns hela tiden.


Från det en till det andra. "Min" dator som jag använder när jag är här har tydligen pajjat så jag får använda pappas, men på hans villkor. Jag måste ha ätit ordentligt och pluggat ordentligt och inte sitta för länge och inte innan 19.00 och inte efter 23.00. Och det ska vara någon gång när pappa själv inte använder den. Så det blir i princip en gång om dagen.

Tänkte fota lägenheten om det är någon som är intresserad av att se. Kanske kommer om en halvtimme eller imorgon.

Pöss på er!

Kommentarer
Postat av: ell

jag vill gärna se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se