Dagarna innan jul

Datum 2009-01-05 Klockslag 03:46:11
Det känns som de flesta summerar året som har gått såhär runt nyår, jag tänkte inte göra det. Däremot så ska jag summera jullovet med bilder. Det blir tre delar och det här är första.

Precis som tidigare år bakades det pepparkakshus.

Här skär min kusin till en del till pepparkakshuset som ska bli en modell av familjens egna hus.


Det blir mycket bus, här är mina två morbröder =)


Jag och morbror kämpade med en kåta. Det blev ganska bra till slut. Jag har ingen bild men jag får fixa det innan vi slår sönder den.
Klicka här för att se bilder på den färdiga kåtan.

Julbak! En ny tradition. De yngsta kusinerna kommer över och gör julgodis.

Vi gjorde bl a knäck, som tyvärr blev för mjuk men den var god!


Ett gemensamt släktintresse - spela kort. Så fort det blir tillfälle spelar vi kort, eller löser korsord.


Nästa del med julafton kommer nog imorgon.
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: suss

hemma hos oss failade vi lite med knäcken också, fast värst var det med ischokladen.. den började rinna så fort man hade den i rumstemperatur. :-P

Postat av: malin

Hejhej! Kikar in och lämnar ett litet avtryck :) Kram Malin

2009-01-07 @ 16:21:09
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: MiNi

suss: oj, det låter riktigt illa.. =)



malin: Vad trevligt, jag kanske gör detsamma!

2009-01-07 @ 17:45:57
URL: http://stiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se