Happy Neons

Datum 2009-03-21 Klockslag 13:26:36

Jag har bytt nagellack med Misspurple och fick då Chg Shocking Pink och Orly Spark. Två neonlack i rosa och gul.
Förra torsdagen ville jag använda båda och det här är resultatet. Jag använde mig av Chg Tree Hugger också, ett varmt skimmrigt ljusgrönt lack. Abstrakt och osymmetriskt med massa färger var tanken men helt osymmetriskt blev det inte. Det finns egentligen ingen tanke bakom motiven utan jag målade bara hej vilt. Jag hade varit riktigt nöjd me den här designen om jag hade varit mer nogrann. Nu är linjerna ojämna och hackiga och vissa prickar har jag gjort med pensel istället för dotting tool.
Chg SP var lacket som höll sämst det chippade redan efter tre dagar. Annars brukar mina nagellack chippa efter mer än en vecka och så länge har jag sällan samma lack.

Det blir ett gäng med bilder idag, tagna med två olika kameror. En del bilder är tagna med blixt en del inte, har ingen koll på vilka som är vilka. Däremot tycker jag att färgerna stämmer väldigt bra överens med verkligheten.
På vissa bilder är höger pek och långfinger samt vänster  långfinger målade med Sally Hansen So Dreamy, ett transparant lack med silverblått skimmer. På sista bilden ser ni de tre linnena jag hade på mig på när naglarna var nylackade.


[Klickbara bilder]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se