Lila frankenlack

Datum 2009-05-21 Klockslag 16:36:47
För någon vecka sen gjorde jag mitt första frankenlack.
Jag hade en liten flaska med genomskinligt lack från depend som jag aldrig skulle använda igen. Plockade fram lite lösa mineralskuggor och kom fram till att jag ville göra ett lila lack. Jag började med färgen Pizzazz från
MAD men det blev lite för blått så jag hade i lite utav Big Apple också från MAD. Jag tyckte lacket blev lite tråkigt och då hade jag i en av Barry Ms Dazzle Dust (kan inte se vad den heter), som har massa ljuslila skimmer.
Jag blev riktigt nöjd med färgen men konsistensen är jättedålig nu. Skuggorna har lagt sig i botten och det går inte att skaka runt dem. Jag ska försöka hitta såna små metallkulor som finns i nagellack man köper. Det blir nog lättare att skaka runt skuggorna med dem.

Bilderna är klickbara som vanligt.


Fönster:


Blixt:


Såhär såg det ut, när jag lekt färdigt:



Har ni något nagellack som liknar det här?

Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Åh du också! Jag planerar typ 511 (läs femtioelva) men har inga flaskor att blanda i.. Jäkligt snyggt blev det!

Postat av: Sandra

snyggt! :D

nej, jag har inget sådant lila vad jag vet

2009-05-22 @ 11:30:02
URL: http://www.sbxbeauty.devote.se
Postat av: Sandra

Och om du hittar sådana små kulor måste du säga till mig! :O Jag vill också ha dem! :)

2009-05-22 @ 11:31:43
URL: http://www.sbxbeauty.devote.se
Postat av: Areyanna

Tack sötis! Guuud så läckert=) Jag älskar lila! Har faktiskt tänkt mej en egenkomponerad lila nyans jag med nu next=) <3<3<<3<3<<3 Ha en skön fredag!

2009-05-22 @ 15:52:22
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se