Dag 1 - Flyget

Datum 2007-12-20 Klockslag 19:34:05

Just exakt nu sitter jag på flygplanet (inte när ni läser men iaf). Precis när jag tryckte ut bläcket på pennan och skulle börja skriva så släckte dom all belysning och man kan typ inte tända, suck!

Jaja, dagen började 7.30 då jag gick upp, klädde på mig och sa adjö till mor innan jag kilade till pappa (som för tillfallet bor i en kompis lägenhet 2 min från oss)


Hahaha, nu kom pappa och med ett enkelt knapptryck på min kontroll sa tände han en lampa åt mig ;P Dåså då kan man ju se också.


Taxi, Arlanda express, incheckning och VIP Lounge, med god julbuffè till frukost/lunch.
Mumma! Sen var det VIP boarding och första klass platser. Vi slapp alla köer och fick gå på bland de första. När vi kommit till våra platser fick vi välkomstdrink, täcke och kudde och en meny. Förrätt, huvudrätt (vi skulle välja en av fyra), efterrätt och frukost (vi skulle välja en av två). När jag valt fläsk med tagliatelle och svampsås till middag och scrambled egg till frukost så frågade jag pappa var tvn var någonstans. Då tryckte han på mitten av armstödet och ut ploppar en skärm fram som man kan vinkla precis hur man vill. Och till den hörde även en kontroll som man kan ställa in ljud och film med, och som pappa visade även belysning. Värsta lyxen =)

Maaassa god mat, egen tv, många filmer och serier (Invasion, Ratatouille, Stardust, Scrubs, That 70´s show m.m.), underbar service, varma handdukar i flera omgångar, sovplats, täcke, kudde... Första klass med andra ord =P


Avgång:  Swe 14.00

                Thai 20.00


Ankomst: Swe 24.00

                 Thai 06.00


Dagens ord: Sawasdee kaa - Hej (feminint)

                        Sawasdee krub - Hej (maskulint)


Allt gick som det skulle och vi kom fram i tid.

(Klicka på bilderna för att se större)
  
Vip Lounge och Första klass


Kommentarer
Postat av: Lisa

heej söt! hoppas allt är bra med dej, det låter jätte härligt! :D
btw, kaou pon kah (osäker på stavningen :p) betyder tack ;)

Postat av: MiNi

Allt ar finfint med mej =) Hur ar det hemma i Sverige? Ar det nagon sno?
kob koon kaa/krub*

2007-12-22 @ 12:17:39
URL: http://stiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se