Musik är viktigt!

Datum 2008-04-06 Klockslag 04:05:15

Städa, musik. Plugga, musik. Rita, musik, Slöa framför datorn, musik. Läsa, musik. Träna, musik. Laga mat, musik.


Vad jag än gör så är det till musik.


Som så många andra har gjort så har jag ännu en gång funderat på hur det skulle var med ett liv utan musik. Det kanske skulle vara lättare om man aldrig lyssnat på musik men om någon helt plötsligt bara tar musiken ifrån en.. Panik!!


Senaste resan till Thailand har gjort mej heelt (!) musikgalen! Kanske tack vare/pga den underbare Lee.

Jag har suttit några timmar framför datorn och lyssnat och upptäckt musik. Jag är inne i en "The-Voice-period" dvs. det är HipHop & RnB som gäller.


Jag behöver er hjälp! Lee ville att jag skulle samla ihop lite musik från Sverige. Så jag vill ha tips på svenska artister, dom kan sjunga på antingen svenska eller engelska och vad det är för stil spelar absolut ingen roll. Men jag vill kunna visa upp dom stolt ;)


Så skriv nu en kommentar med minst tre svenska artister eller låtar. Det är ju inte så svårt.


Pöss!


Kommentarer
Postat av: ell

johnossi, hives, tingsek

Postat av: Tessan

Kent, Håkan Hellström, Shout Out Louds.

Fast det är nästan så långt ifrån HipHop/RnB man kan komma. ;)

2008-04-06 @ 11:54:25
URL: http://thottoresia.blogg.se
Postat av: Sussie

jens lekman, the though alliance, laakso. sedan måste la ändå vikingarna vara med? (a)

2008-04-06 @ 19:53:25
URL: http://stringbeanjean.blogg.se
Postat av: Tessan

Laakso är väl halvfinnar, Sussie? o:

2008-04-07 @ 07:57:53
URL: http://thottoresia.blogg.se
Postat av: Sussie

Wikipedia: "Laakso är ett svenskt popband". Sedan står det att bandmedlemarna har "sverigefinsk eller tornedalsk bakgrund". Dom kommer norr ifrån, fast Markus kommer från peking. Inte med saken att göra. Eller jo. Men dom är svennar, ingen brytning här inte! Men annars tar vikingarna över laaksos plats :)

2008-04-07 @ 21:52:01
URL: http://stringbeanjean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se