Filmrecensioner var det här

Datum 2008-08-08 Klockslag 13:22:51

Här händer det ju ingenting. Vad ska man hitta på för anledning den här gången då? ;) Näe, jag har som vanligt inte haft någon inspiration eller ork till att blogga. Jag har varit fullt upptagen med att titta på filmer. Några filmer jag sett den senaste veckan:

The Spiderwick Chronicles
Äventyr & Fantasy från 2008
Freddie highmore, Nick Nolte och Seth Rogen.
Jag älskar filmer med söta onaturliga varelser. Älvor är favoriten. Mmm, många roliga och fantasifulla små varelser I den här filmen. Jag tyckte om filmen även om den känns plockad från Nickelodeon och Freddie inte spelar särskillt bra =/ Men djuren slår allt.

Dreamer
Drama med hästar från 2005
Kurt Russel, Dakota Fanning, David Morse
Kurt var bättre än man trodde och Dakota var som alltid duktig. Jag gillade relationen mellan far och dotter, som filmen handlar om. Det var en typisk må bra-film, man skrattade åt dom gulliga kommentarerna och busen som Dakota hade för sig.

Black snake moan
Drama med musik från 2006
Samuel L Jackson, Christina Ricci, Justin Timberlake
Underbar, inget b över det här. Jag tyckte den var väldigt bra och jag tycker Samuel och Ricci gjorde väldigt bra ifrån sig. Love to Samuel <3 Han sjunger I filmen också, ååh. Jag vet inte vad jag ska skriva, vill inte avslöja något. Bajsigt bra film, se den :P

Vantage Point
En dramathriller från 2008
Dennis Quaid, Forest Whitaker, Matthew Fox mm.
Jag tyckte den var bra, inget speciellt kanske. Jag gillar upplägget, hur man får följa olika personer.

Cloverfield
Action, Sci-F, Thriller från 2008
Lizzy Caplan är väl den som är mest känd.
Vi ser allt genom en videokamera som någon alltid filmar med. Väldigt häftigt och annorlunda, något som gör att man blir mer inne i filmen. Den var bra.

The Eye
Skräck Thriller från 2008
Jessica Alba, Alessandro Nivola
Jag är ju så jäkla lättskrämd så jag hoppade självklart till ett antal gånger. Ingen höjdarfilm direkt, helt ok (som de flesta filmerna jag ser ;)).

Submerged
Action från 2005
Steven Seagal
Jag somnade.. En typisk actionrulle, inget som direkt faller mig i smaken, jag vill ha mer thriller.

Body Double
Thriller från 1984
Craig Wasson, Melanie Griffith, Gregg Henry
Helt sjuk, bläää, inte tröttskratt-rolig, bara konstig. Näe usch, se den inte.

Femme Fatale
Thriller från 2002
Antonio Banderas och Rebecca Romijn
Jag kommer knappt ihåg något, jag tror jag halvsov genom hela filmen ;)

Getting played
Romantisk komedi 2005
Carmen Electra är väl den enda kända..
Typisk b-film, helt okej men inget jag tipsar om direkt.

The Lake house
Romantisk drama med lite fantasy från 2006
Sandra Bullock & Keanu Reeves
Lite overkligt, mycket romantik och en väldigt mysig film. Sandra och Keanu är ju så sjukt snygga tillsammans också ;)

Be kind rewind
Komedi från i år
Jack Black, Mos Def
Lite seg i början men bättre en bit in. Den föll mig inte riktigt i smaken men den var absolut inte dålig. Roliga tolkningar av gamla filmer.

The Ringer
Komedi från 2005
Johnny Knoxville, Katherine Heigl
En jättesöt film som handlar om Special Olympics. Brorsan tyckte också om den. Den är fin och rolig.

Grandma's boy
Komedi från 2006
Allen Covert, Peter Dante och andra b-skådisar
Helt sjuk film, tröttskratt-rolig ;)

The Onion movie
Komedi från 2008
Steven Seagal
En tröttskrattig historia igen. Ännu sjukare än Grandma's boy.

Och för bara några minuter sen såg jag färdigt:
My
mom's new boyfriend
Komedi från 2008
Antonio Banderas, Meg Ryan, Selma Blair
Mm, Antonio, haha. Jag gillar honom, filmen var helt okej. Rolig och lätt-tittad..


Oj oj, många filmer blev det, hela 16 stycken =P Lite långt inlägg kanske men det är bra att titta tillbaka på och tipsa andra. Vet ni inte vad ni ska titta på så kan ni ju alltid kolla in i Film-kategorin.



Nu ska jag duscha, äta och sen bränna av en film till ;)

Pöss


Kommentarer
Postat av: wendy

haha du tkr verkligen om att titta på film :) puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se