I <3 svenska filmer?

Datum 2008-07-03 Klockslag 15:28:20
Jag precis som Ell har oerhört svårt för svenska filmer. Jag får bara social ångest och tycker att allt låter töntigt på svenska. Fuck off asshole! Erkänn att det låter bättre än Stick och brinn ditt as! Iaf, så tycker jag inte om svenska filmer och tittar därför aldrig på dom men..
För någon dag sen så satt brorsan och småflina framför tvn. Vad tittade han på då? Jo, en svensk film,
Linas kvällsbok.
Jag såg bara tabbarna och dom är ju alltid roliga oavsett film. Det var ju alltså ett bra första intryck som ledde till att jag spelade in den och tittade på igår kväll. 

Vad tyckte jag? Det är en ny favorit! Huvudpersonen, Lina är ju helt underbar. Filmen är lite Fucking Åmål stuk.. säger jag som inte sett Fucking Åmål men det handlar om tonårsproblem iaf.

Jag gillar ämnet, filmen är komisk och gullig och jag hejjar verkligen på Lina där jag sitter i min fåtölj. Jag kom på mig själv att sitta och småle ett antal gånger. Jag tycker den var mysig och och jag kommer att se den igen.

Den får 5 brödrostar =)

Mer svenska filmer kommer det att bli, redan imorse såg jag Allt om min buske ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har sett linas kvälls bok :) och den var bra men boken är bättre! :)

Postat av: jenny

jag antar att du inte läst boken Linas kvällsbok. jag och en kompis till mig läste den säkert hundra gånger därför tycker jag såklart filmen suger eftersom bok alltid är bättre. men om du gilla filmen så finns det en fortsättningsbok på linas kvällsbok som du kan läsa. minns inte va den heter just nu men kan ta reda på de om du är intresserad.

2008-07-04 @ 21:06:00
Postat av: ell

hmm far se den kanske...

2008-07-05 @ 21:39:26
URL: http://ellwandahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se