Filmer att minnas

Datum 2008-03-11 Klockslag 09:04:23

P.S. I love you

Holly och Gerry är ett ungt par som varit gifta i 9 år och fortfarande älskar varandra innerligt. När så Gerry dör av en sjukdom står Holly ensam kvar utan att veta hur hon någonsin ska kunna gå vidare.


Romantisk dramakomedi från 2007

Hillary Swank, Gerard Butler, Lisa Kudrow m.fl.


Jag skrattade och grät om vart annat. Så bra att jag måste köpa den för at kunna se om och om igen ;) Jättegullig och mysig film.

Step up 2: the streets
Rebelliska street-dansaren Andie börjar på en ny skola vilket innebär problem med hennes gamla crew. Hon och skolans popularaste kille Chase bestämmer sig för att starta ett eget crew med skolans mer anonyma dansare.

Romantisk dansdrama från 2008
Jesse Ventura, Robert Hoffman och liite Channing Tatum

Det helt sjukt vad dom kan dansa och koreograferna har varit flitiga också, grymma dansrutiner! Dans, dans, dans, den bästa dansfilmen jag sett. Varför den bästa? Streetdans är den stil jag gillar mest, dansarna är grymma, koreografierna likaså och sen är det ytterligare en film som är lätt att titta på, den är mysig. Sen är det ju inte fel att filmens huvudkille är snygg heller ;)

Crash

Tror du att du vet vem du är? Du har ingen aning! Crash utspelar sig i ett rasistiskt Los Angeles, där polisen och hela rättssystemet har surnat.

Crash är en historia som börjar med en bilolycka men titeln syftar mer på sammandrabbningen mellan de olika människornas öden.


Dramathriller från 2004

Sandra Bullock, Thandie Newton, Matt Dillon, Don Cheadle, Jennifer Esposito m.fl.



Failure to launch - Hemma bäst

Tripp är 35 år gammal och bor fortfarande hemma, något som inte bekymrar honom det minsta. Paula är intelligent, vacker och rolig och hennes uppdrag är att locka Tripp från hemmets trygga värld.


Romantisk komedi från 2006

Sarah Jessica Parker, Matthew McConaughey, Zoey Deschanel


Jag tycker att alla karaktärer i den här filmen är så jäkla sköna. Zoey Deschanel är min absoluta favorit, älskar hennes kaxiga "jag-skiter-i-allt"-stil. En rolig film som är skön att titta på. Matthew McConaughey är ju en favorit sen innan och dessutom är han en riktig heting =)



Memoirs of a geisha - En geishas memoarer

En resa till en mystisk, exotisk och trollbindande värld. En Geishas Memoarer är en unik askungesaga där vi får följa flickan Sayuris omtumlande och stundom hårda resa från tjänare till den vackra och ledande geishan i Kyotos berömda tehus.


Romantisk drama från 2005

Massa asiater ;)


Så himla fin film. Alla färger och miljöer. Nästan så jag satt och gapade genom hela filmen första gången jag såg den. Men så har ju jag försmak för asien.

 

The green mile - Den gröna milen

Paul Edgecomb var på 30-talet vaktchef vid en avdelning för dödsdömda på delstatsfängelset i Cold Mountain. En dag anländer en ny fånge till avdelningen. En jättelik svart man vid namn John Coffey, anklagad och dömd för att brutalt ha mördat två vita småflickor. Paul tar särskilt intresse för denna fånge, som inte visar några som helst tendenser till ett våldsamt beteende.


Drama från 1999

Harry Dean Stanton, Tom Hanks, David Morse, Michael Clarke Duncan m.fl.


Det var alldeles för länge sen jag såg den här filmen. Även den här sätter sina spår. Älskar Michael Clarke Duncan, John i filmen. Sjukt het ;) och fett med cool.. och massa med respekt till honom! haha =)


Mulan både ettan och tvåan
Mulan är en ung och modig flicka som inte riktigt passar in i det traditionsbundna kinesiska samhället. När hennes åldrande far blir inkallad för att försvara kejsardömet mot de invaderande hunnerna fattar hon ett beslut. Hon klär ut sig till man och tar sin fars plats i kejsarens armé.

Disney från 1998
Svenska eller orginalröster? Jag har sett båda versionerna lika mycket..

Asien igen =) Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag tycker om dom iaf.


Lejonkungen både ettan och tvåan här också
Det är en stor dag i Lejonriket när lejonungen Simba föds. Han ska en dag ta över sin pappa Mufasas roll och förvandlas från lejonungen till Lejonkungen! Alla jublar utom Scar, Mufasas lömske bror, som själv skulle vilja sitta på tronen. Tiden går och den nyfikne Simba får lära sig mer och mer om sitt blivande rike.

Disney från 1994
Svante Thuresson, Kayo Sherkoni, Rikard Wolff

Det är ju en Disneyklassiker. Jag tror att de flesta har sett den så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag älskar den och tvån men där tar det stopp. Trean har jag inte ens orkat se mer än fem minuter av.


Jaa, där fick ni lite filmfakta (från lovefilm.se) och mina kommentarer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se