Underbara dag!

Datum 2008-03-07 Klockslag 07:21:42

Jag vet inte vad det är med den här dagen men den är sjukt bra iaf! Jag har liksom en sån här skön känsla i kroppen, jag är glad och känner att hela världen ler mot mig idag.


NOT!!!


Jag är så jeeefla irriterad just nu. Först dagen jag ska ge mej ut utanför lägenheten helt själv och vara ute och strosa för mig själv heela dagen. Det var tanken i alla fall.


Det började med ett stopp vid marknaden för att köpa lite klänningar, toppar och bh:ar. Första "affären" hade jättemånga fina grejjor så jag plockade ihop två klänningar och två toppar, frågar vad det kostar och ska ta fram pengarna. Pengarna är borta!! Alla sedlar, alla mynt, allt! Nycklarna hade jag som tur var kvar. Men det var för lite positivt. Nu hade alltså pengar, som kunde räckt till fyra bh:ar, tre klänningar och två toppar försvunnit eller blivit snodda! Gaaaah!!

Suck, pappa var ute och gjorde ärenden och Nan var på jobbet. Så jag sa att jag kunde komma tillbaka om en timma då jag fått pengar utav pappa.

Jaha, då går jag väl en promenad som pappa ville att jag skulle göra då. Sagt och gjort så går jag in på den väg som Nan jobbar på och börjar traska. Jag letar och letar men jag ser aldrig den där förbaskade salongen så efter ett tag svänger jag in på en tvärgata för att börja röra mig hemåt igen. Och efter ytterligare ett tag svänger jag igen och då tycker jag att jag borde ha svängt så mycket så jag är riktad mot lägenheten igen.

Jag går och jag går och tack vara någon arab som ville sälja något till mej så tittade jag upp och såg vår gata. Tur var väl det annars hade jag fortsatt på helt fel väg.


Efter den det här lilla äventyret så kom jag hem, utan nya kläder, utan pengar, svettig, smutsiga fötter och stora skavsår efter skorna.



Jag ska aldrig göra egna utflykter igen!


Kommentarer
Postat av: ell

naaw baby ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se