Annorlunda fransk manikyr

Datum 2009-02-04 Klockslag 08:07:14

Nu är vi i mitten av november och jag ville pröva en annorlunda fransk manikyr. Pekfingret var jag så klantig och "la" i håret precis när jag målat överlack. Jag har använt sju(!) olika nagellack till den här manikyren.
Först ett lager av Chg Ridge Filler och sedan prövade jag två lager av Essie's Mini How High som är ett rosa transparant lack. Jag tänkte att det skulle neutralisera mina annars gula naglar, och det funkade väldigt bra tycker jag. Sen blev det mycket pill. Med lacken Cowgirl Up och An Affair to Remember duttade jag små fält på tippen av naglarna. Jag använde också OPI An Affair in Red Square. Efter det som kändes som två timmars duttande var det dags att måla silver mellan alla små fält! Färgen är Chg Platinum Silver och penseln jag använde är en nail striper från 8ty8. Ett lager Fast Forward på det och jag var äntligen färdig!
En jobbig manikyr men väldigt häftig och annorlunda. Vad säger ni?


[Klickbara bilder]

Kommentarer
Postat av: alice

Svar: Va roligt att du tycker det :D Jag har fotat sen i somras :)<3 Otroligt härliga naglar mst jag säag hah :D

Postat av: Celina

Klappa händer! ;)

2009-02-05 @ 00:02:33
URL: http://schlaijna.blogg.se/
Postat av: MissMagicGirl

ÅH FINT! __

2009-02-05 @ 11:48:18
URL: http://missmagicgirl.blogspot.com
Postat av: jenny

hur lång tid tog det egentligen? :P

2009-02-05 @ 20:37:34
Postat av: MiNi

Alice: Tack =D



Celina: äsh ^^



MissMagicGirl: =)



Jenny: Alldeles för lång tid =P Själva målandet tog kanske en och en halv timma drygt men sen är det ju torktid också.

2009-02-05 @ 22:13:11
URL: http://stiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se