Rehab för torrt hår

Datum 2009-06-13 Klockslag 16:19:09

Jag har fått jättetorrt hår på sistone och det är inge mysigt alls. Jag tror att mitt hårfönande börjar ta ut sin rätt. Jag fönar nämligen håret torrt efter varje hårtvätt, det gör jag för att det tar en j*vla tid för det att torka annars och hårbotten blir ständigt fuktig också och då får jag mjäll.
Jag körde budget varianten och gick till Willys och kom hem med det här. Head&Shoulders schampo och balsam för torrt hår och Shockwaves Heat Defense Volumising Mousse. Shockwaves köpte jag bara för att det var det ända dem hade med värmeskydd och jag har inte användt det tidigare så det kändes som att det var dags nu.

Det har gått lite mer än en vecka nu och jag måste säga att det har blivit skillnad men den är inte stor. Det blir en tvätt till innan jag åker till Italien på tisdag. I Italien får det bli som det blir. Sen får jag se hur det är när jag kommer hem om två veckor. Antagligen mer slitet, det blir nog ett frisörbesök då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se