Bilder från campingen

Datum 2009-05-21 Klockslag 13:20:02
Mina bilder från campingen:


Nyvaken. Jag stressade till fel tåg så jag satte mig på en bänk och softade lite. Sekunden efter jag tog denna bild gick jag in i ett spindelnät.. fick det rakt i ansiktet!


Lite fikapaus i vandringen.


Lunchdags och chilltime.


Vi bestämde oss för att leka lite lekar.


Röda vita rosen stopp, Ett två tre rött ljus, Förstenad. Kärt barn har många namn.


Min grupps tävlingsbidrag. Man skulle hitta på ett naturnamn till sin grupp och sen med saker från naturen skriva det så fint/snyggt som möjligt. Vi vann =)
Vi vann en frågesport också, vi var grymma!


När vi vandrade tillbaka till campet gick vi i tre grupper; snabba, långsamma och "naturnjutarna". Här kommer äntligen naturnjutarna, de som hade nyckeln till scoutstugan med allas väskor.


Jennys tält som hon, jag och Angie sov i. Skitsvårt att sätta upp eftersom vi tydligen skulle campa på ett berg. Inte helt lätt att fästa tältpinnar i två centimeters mossa!


Oden gör upp eld.


Andreas som kommer från Norrland täljde en jäkla massa grillpinnar. Senare under kvällen täljde han även ett brännbollsträ men skaftet gick av..


Massa korvar.


Dumma Tessan, Sussie och Amanda berättade inte att jag satte mig precis där dem hade hällt ut deras diskvatten, detta blev resultatet.


Tessan tyckte det var jättekul, det tyckte faktiskt de flesta i klassen så jag bjuder på den ;)


Angie, Oden och Andreas.


Roshna


Jonas grupps pastavatten som återanvändes tre-fyra gånger =P


Jenny tänder stormkök med tändstål.


Musiktävling.


Haha, äntligen maat!


Hajkbananer.


Natten var kall som f*n! Jag sov i tre par strumpor, underställ, tunna mjukisbyxor, tjocka mjukisbyxor, linne, tjocktröja, stoor tjocktröja, vantar, halsduk och två luvor i en sovsäck men jag frös!! Folk snackade typ hela natten så det gick inte att sova. Det gjorde att man inte fick någon ordentlig sömn.


Fransisca gör iordning gruppens frukost.


Nyvakna =)


Lyx med fruktsallad till frukost i skogen.


Mer nyvaket.


Oden och Angie.


Jonas var nog den som sov bäst, trots att han sov under bar himmel bredvid grillplatsen där det alltid var någon vaken och snackade.


"Lunchrast" efter Naturkunskapen.


Mums.


Jag var heeelt slut när jag kom hem men då var det dags att snabbt göra sig av med röklukten och pallra sig till dansen. Jag hängde inte med, var helt borta, svimfärdig.
Ganska rolig tripp men fyfan för kylan och att vara tvungen att "gå i skolan" nästa dag.

Kommentarer
Postat av: sussiluss

och jag som sa till bazzmanda och tessan att inte diska där :P

2009-05-21 @ 17:21:42
Postat av: tessan

suss sa inte alls något till mig och det var bazzmanda som hällde ut vatten (om inte jag är senil, vilket jag iofs brukar vara...)!!!! men ett gott skratt förlänger livet och jag hade nog inte överlevt natten utan dig och vårt diskvatten, eva! :D

2009-05-21 @ 20:22:20
Postat av: Areyanna

Ser härligt ut=) men naaa å andra sidan, not my ideal day att skita ned sig ute iförd mjukbyxorna men men....ser skojj ut ändå=)

Postat av: sussiluss

tessan, ska vi slåss om det eller?!? vavavav? :D jag säger alltid till er om saker, jag är er mamma, typ.. och ni är mina trotsiga femåringar som aldrig lyssnar och förtränger det jag säger :D

2009-05-23 @ 10:28:22
Postat av: tessan

men jag diskade faktiskt inte! jag satt längst bort från olycksplatsen ))): det var amanda som diskade och hällde ut, jag hällde typ i vattnet, men inte ut! och jag tar dig lätt i en fajt, moahahahahahahahahaahahahahahah! jag är sumo-tessan!

2009-05-23 @ 10:43:16
Postat av: MiNi

sussiluss & tessan: you crazy bitches...

2009-05-23 @ 12:18:54
URL: http://stiiina.blogg.se/
Postat av: sussiluss

hej eva :D

2009-05-24 @ 13:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se