En av mina förebilder

Datum 2008-08-15 Klockslag 13:58:01

Celina Rydén min danslärare. Förutom en grym dansare så har hon sån underbar personlighet.

Hon började som gymnast men kom in i den högsta gruppen, på samma dansskola som jag går i, när hon gick på audition. Hon blev en förebild och favorit bland de yngre eleverna, även mig. Efter x antal år blev hon också lärare på skolan och jag har alltid velat ta klasser för henne. Hon var ju så häftig ;) Men näe, jag pratade bara med hennes elever som var så glada att ha henne. Avis..

Hösten 07 var min första lektion med Celina. Det var en kortkurs med olika danslärare. Dagen då Celina skulle undervisa var det bara jag där så det blev en liten privatlektion. Jag fick beröm! Tänk er känslan att få beröm av ens idol. Jag hade aldrig dansat street förut men ändå fick jag beröm och Celina tyckte jag skulle hänga på låset när/om hon skulle starta en streetkurs på högre nivå. Efter lektionen svävade jag som på moln. Jag hade haft jätteroligt och Celina var lika snäll som hon verkade.

Våren därpå anmälde jag mig till streetgruppen hon pratat om. Omg, vad
första lektionen var jobbig men jag bestämde mig för fortsätta och lära mig något utav det. Nästa lektion var mycket bättre och fortsatte så tack vare en glad och pedagogisk lärare.

En tjej som nästan (alla har vi våra dagar, låter inget gå ut över eleverna!) alltid är glad. Delar med sig av historier från dansgigg och annat skoj. Lyssnar och är engagerad i eleverna. Har humor, alltid lika roligt på lektionerna. Hon peppar och skriker på en så man gör sitt allra bästa. Försöker alltid göra det bästa av situationen. Tror på eleverna och sprider en enorm glädje och värme.

Dessutom är hon jättesnygg och söt! Har lika snygg klädstil på dansgolvet som privat. Jag fascineras av hur hon varje gång man träffar henne strålar och hennes hair-do är snygg i alla väder.

Mer Celina hittar ni här:
http://schlaijna.blogg.se/
http://www.celinaryden.com/



Nu vill jag läsa om era förebilder! Ni kan väl länka mig när ni har skrivit ett inlägg? =)


Kommentarer
Postat av: Celina

Postat av: Celina

Nä nu skriver ut det här, ramar in och hänger upp över sängen! ;) Blir otroligt glad och rörd över att läsa det här! Mitt mål som lärare har alltid varit att sprida dansglädje och att att få folk att må bra. Och bara jag vet att jag lyckats med i alla fall en så ger det mig energi att fortsätta minst lika länge till! =) Stor stor kram på dig!

2008-08-19 @ 02:05:27
URL: http://schlaijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS via nybloggat.se